Κύριο αντικείμενο του βιβλίου είναι η διερεύνηση της κοινωνικής και πολιτισμικής διάστασης της αυτοκίνησης και του τρόπου με τον οποίο αυτή αποτυπώνεται στη μορφολογία και την τυπολογία των οχημάτων. Αποτελεί μία προσπάθεια καταγραφής των κυριότερων τάσεων στο σχεδιασμό αυτοκινήτων από το 1970 μέχρι σήμερα, υπό το πρίσμα της σημειολογίας και της κοινωνικής ανθρωπολογίας.

Το κεντρικό ερώτημα γύρω από το οποίο διαρθρώνεται το περιεχόμενό του αφορά στο δίπολο των εννοιών design και styling, όπως αυτές περιγράφουν τη δημιουργική υλοποίηση ιδεών μέσω της ολιστικής πράξης του σχεδιασμού στην πρώτη περίπτωση και τη διαμόρφωση του αισθητικού κώδικα του κελύφους στη δεύτερη. Ο συγγραφέας επιχειρεί να αποσαφηνίσει τις δύο έννοιες και τη μεταξύ τους διαχωριστική γραμμή, διερευνώντας το ρόλο της καθεμιάς χωριστά στο πολύπλοκο φαινόμενο της αγοράς και κατανάλωσης βιομηχανικών προϊόντων στη σύγχρονη κοινωνία της μετανεωτερικότητας.

Tο βιβλίο παρουσιάζεται σε μια περίοδο αρχιτεκτονικής συγκυρίας τέτοιας, ώστε το έργο να συνιστά πρόοδο και στον τομέα της αρχιτεκτονικής έρευνας. Το σύγχρονο παράδειγμα της αρχιτεκτονικής, μέσα από το διαχωρισμό και την αυτονομία του κτιριακού κελύφους, καθιστά την πρακτική του σχεδιασμού των αυτοκινήτων ένα πεδίο διερεύνησης και αναζήτησης των νέων εργαλείων της αρχιτεκτονικής.

Η έκδοση περιλαμβάνει συνολικά 300 έγχρωμες φωτογραφίες και την προλογίζει ο Διευθυντής Σχεδιασμού της Renault (1987-2009), Patrick le Quément.

Εξώφυλλο: Beetroot


κείμενο οπισθόφυλλου

Με ποιο τρόπο ο σχεδιασμός των αυτοκινήτων εκφράζει την κοινωνία και τον πολιτισμό; Τι είναι το design και τι το styling; Ποιο είναι το διακύβευμα του βιομηχανικού σχεδιασμού: η απάντηση στις χρηστικές μας ανάγκες ή η εκπλήρωση των ψευδεπίγραφων καταναλωτικών μας επιθυμιών;

Γνήσιες ή κίβδηλες, έμφυτες ή κατασκευασμένες, οι ανάγκες που κατευθύνουν τις καταναλωτικές μας επιθυμίες διατρέχουν σιωπηρά κάθε πτυχή του βιβλίου αυτού. Επιδίωξη εδώ δεν είναι να αναλύσουμε ποιοτικά τις ανάγκες καθαυτές και τη βαθύτερη καταγωγή τους, όσο το να προσδιορίσουμε την περιοχή εκείνη του σχεδιασμού όπου κατοικοεδρεύει η υπόσχεση της εκπλήρωσης των αναγκών αυτών. Να διαπιστώσουμε με άλλα λόγια αν οι αισθητικοί κώδικες του styling ή οι τεκτονικές ποιότητες του design αποτελούν τον κατεξοχήν φορέα αυτής της υπόσχεσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου